Verschillende soorten online marketing

Online marketing is de laatste jaren ontzettend populair geworden. Er zijn nog maar weinig bedrijven die helemaal niets doen op het internet. Behoort jouw bedrijf ook tot deze groep? Dan wordt het de hoogste tijd om hier verandering in te brengen. Voordat jij begint, wil je mogelijk weten wat de mogelijkheden zijn op het gebied van online marketing. Wat dat betreft ben je hier aan het juiste adres. Wij zetten hieronder namelijk een aantal verschillende soorten online marketing voor jou op een rijtje!

Zoekmachineoptimalisatie

Eén van de populairste soorten van online marketing is zoekmachineoptimalisatie, ook wel Search Engine Optimization (SEO) genoemd. Dit middel is zo populair omdat het geen geld kost. Bij SEO zorg jij ervoor dat jouw teksten zoekmachinevriendelijk worden geschreven. Dit wil zeggen dat jij zoekwoorden verwerkt op strategische plekken in jouw teksten. Je geeft zoekmachines zodoende als het ware hints. Indien je dit goed aanpakt, kom je op de eerste pagina terecht.

Adverteren

Vroeger adverteerden bedrijven vaak in gedrukte media, maar de laatste jaren is dit steeds meer verschoven naar online media. Er wordt vaak geadverteerd op specifieke site. Hier verschijnt dan een banner van jouw bedrijf op. Indien mensen op deze banner klikken, worden zij direct doorgestuurd naar de website. Een goed middel, maar het kost wel geld.

E-mailmarketing

Heeft jouw bedrijf een eigen nieuwsbrief? Dan is dit natuurlijk een ontzettend goed middel om jouw producten of diensten te presenteren. Mensen schrijven zichzelf in voor de nieuwsbrief en jij voorziet hen geregeld van relevante informatie. Doe dit regelmatig, maar niet te vaak. En maak de nieuwsbrief ook vooral niet te commercieel. Wanneer jij te veel en te vaak brieven met commerciële inhoud stuurt per mail, is de kans groot dat mensen zich uitschrijven.

Websiteverkeer kopen

Heb jij inmiddels al diverse middelen ingezet, maar blijft het aantal websitebezoekers laag? Dan kun je overwegen om verkeer voor jouw website te kopen. Dit kost je weliswaar geld, maar het kan je ook het nodige opleveren. Door websiteverkeer te kopen, geef jij zoekmachines het signaal dat het druk is op jouw site. In feite zijn het geen echte bezoekers, maar robots. Zoekmachines kunnen dit niet onderscheiden, waardoor zij jouw site als relevant gaan zien voor wat betreft bepaalde zoektermen. Hierdoor kom jij automatisch hoger in de zoekmachines te staan. En over het algemeen levert dit jou meer websitebezoekers op.